ALLMÄNT
Dessa köpvillkor gäller vid försäljning till konsumenter av varor och tjänster på DEZIGN D.A.M
Läs köpvillkoren noga innan du gör din beställning och skriv ut en kopia för framtida referens. Genom att göra en beställning hos oss eller acceptera leverans av en av våra produkter accepterar du dessa köpvillkor. Köp på hemsidan kan göras av privatpersoner över 18 år.
Våra kontaktuppgifter:
BESTÄLLNING, PRIS OCH BETALNING
Alla priser på hemsidan är angivna i SEK och inklusive moms. En fraktavgift kan tillkomma men redovisas då innan slutförande av beställning. En beställning görs enkelt och säkert på vår hemsida och blir bindande när sista steget i kassan (betalning) har genomförts. Kort efter att din beställning har genomförts mottar du en orderbekräftelse via mejl, som utgör kvitto för köpet. Efter genomförd order har vi tyvärr ingen möjlighet att avbryta ordern eller göra ändringar i den.
LEVERANS
Beställningar gjorda på hemsidan kan levereras över allt. Leveransen utförs av PostNord . Leveranskostnad kan tillkomma, vilken presenteras innan beställningen genomförs i kassan. När beställningen skickas från vårt lager får du ett mejl med spårningsinformation. Vår normala leveranstid är 3-5 vardagar inom Sverige och 3-7 dagar internationellt. Vi ska leverera beställningen utan onödiga förseningar dock senast efter 30 dagar efter beställningen är gjord, om inte en leveranstid på mer än 30 dagar uttryckligen avtalats. Om det uppstår en leveransförsening som har väsentlig betydelse för dig som kund har du rätt att häva avtalet utan kostnad. Om det uppstår en försening utom vår kontroll kan vi inte anses som ansvariga för det och heller inte bli skyldiga till skadestånd eller kompensation, om det inte speciellt avtalats mellan parterna eller som en bestämmelse från tvingande lag.
Postnord Hemleverans
Levereras paketet till din brevlåda i första hand. Om paketet inte får plats i brevlådan lämnas det i stället vid din ytterdörr. Vid val av detta fraktsätt har du som kund, ansvaret för försändelsen från och med att Postnord lämnat och registrerat leveransen.Om ditt paket av någon anledning inte kan levereras hem till dig, lämnar Postnord ditt paket till närmaste ombud för upphämtning. Du blir aviserad om detta.
Om en leverans inte hämtas ut kommer den att returneras till oss automatiskt. Vid en automatisk retur tar vi ut en avgift om 150kr. Denna avgift dras från beloppet som återbetalas.
ÅNGERRÄTT OCH RETUR
Vi erbjuder 14 dagars ångerrätt vid köp på hemsidan. Ångerrättsperioden börjar räknas från den dag du mottar din beställning eller, vid uppdelad leverans, den sista delen av din beställning. Om du ångrar ditt köp kan du inom ångerrättsperioden antingen skicka beställningen i retur eller meddela oss skriftligt att du vill utnyttja ångerrätten.
Om du vill ångra ditt köp inom ångerrättsperioden. Observera att en returfraktkostnad på 60 kr tillkommer, vilket dras av från det belopp du får tillbaka.
Vid en retur ansvarar kunden för varan fram till dess att vi tar emot den. För att få återbetalat hela beloppet du betalat för den eller de produkter du returnerar ska de returneras i oöppnad, förseglad förpackning för hygienprodukter. Produkter som inte är plomberade eller inte kan öppnas p.g.a. hygienskäl kan undersökas i samma utsträckning som anses normalt i en fysisk butik. Om du returnerar en produkt som inte kan öppnas p.g.a. hygienskäl med bruten försegling kan ett värdeminskningsavdrag tillämpas. Värdeminskningsavdraget kan utgöra upp till 100% av produktsumman.
Återbetalningen görs via samma betalningsmetod som användes för att betala för köpet, om inget annat avtalats specifikt. Återbetalning sker inom 14 dagar från det att vi har mottagit ditt meddelande om att du önskar utnyttja ångerrätten, förutsatt att vi har mottagit returen eller bevis på att returen har skickats.
Notera att vi inte kan göra några byten. Om du önskar en annan produkt ombeds du att skicka den beställda produkten i retur och göra en ny beställning på önskad produkt.
REKLAMATIONSRÄTT
När du handlar på DEZIGN D.A.M har du 3 års reklamationsrätt. Om du vill reklamera en vara ber vi dig att kontakta vår kundservice och uppge ordernummer samt orsak till reklamationen. Vid en godkänd reklamation kan du antingen få varan reparerad eller ersatt, pengarna tillbaka eller prisavdrag, beroende på den specifika situationen. För att en reklamation ska godkännas behöver den vara berättigad och felet får inte ha uppstått till följd av felaktig användning eller annan skadlig behandling. Du ska reklamera inom ”rimlig tid” efter att du har upptäckt felet hos varan. Om du reklamerar inom två månader efter att felet upptäcktes är reklamationen alltid gjord inom rimlig tid.
Vid en godkänd reklamation kan du behöva returnera den reklamerade varan. I sådant fall kommer vi att skicka en returetikett till dig som du kan använda för att skicka returen. Vid användning av returetiketten står vi för returkostnaden. I samband med detta skickar vi dig även ett returformulär som vi ber dig att skriva ut, fylla i och lägga med i returpaketet.
INTEGRITET OCH ANVÄNDNING AV KUNDINFORMATION
På vår hemsida DEZIGN D.A.M värnar vi om din integritet och vill vara tydliga med hur vi behandlar dina personuppgifter.
Vad är en personuppgiftspolicy?
En personuppgiftspolicy är en informerad beskrivning av hur vi samlar in, använder, lagrar och skyddar informationen du ger oss när du besöker vår hemsida.
Hur behandlar vi dina personuppgifter?
När du använder vår hemsida kan vi samla in information som till exempel ditt namn, e-postadress och kontaktuppgifter. Denna information används för att förbättra din upplevelse, hantera beställningar, skicka nyhetsbrev eller svara på dina frågor.
Vi behandlar alltid dina personuppgifter med stor försiktighet och i enlighet med gällande lagstiftning, inklusive GDPR. Vi sparar inte mer information än nödvändigt och ser till att din information är säker.
ÄNDRINGAR I VILLKOR
Vi kan ändra köpvillkoren utan förvarning. Eventuella ändringar gäller för alla beställningar som görs efter ändringen av våra köpvillkor.
TVISTLÖSNING
Vi strävar alltid efter att du som kund ska känna dig nöjd med ditt köp. Om du har klagomål eller anspråk mot oss tar vi gärna emot detta till vår kundtjänst. Vi ber dig att skicka e-post till [email protected]. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer. Allmänna Reklamationsnämnden nås antingen via hemsidan www.arn.se eller via adress Box 174, 101 23 Stockholm.